سخنان غاده چمران در همایش مصطفای اندیشه ها
 
خدا بود و دیگر هیچ نبود
شهید دکتر مصطفی چمران

غاده چمران در ادامه گفت: در کردستان، پاوه، سردشت، کرمانشاه قدم به قدم خاطرات زیادی برای من زنده می شوند. اهواز و هر نقطه به نقطه دیگر، نمی دانم احساسم را چطور بیان کنم و این عشق و خلوصی که آن روز ها بود .

همسر شهید مصطفی چمران در مورد عشق و خلوص رزمندگان اسلام چنین گفت: عشق، خلوص، صداقت، وفا و محبت دررزمندگان  عین جمال آنها بود و مرگ و توپ و خمپاره جلال آنها بود.

وی با اشاره به اینکه من همیشه در مورد لبخند مصطفی می گفتم «مصطفی دریای صور است» افزود: مصطفی مثل دریای صور بود دریایی که خوبی ها و بدی ها را در خود می گیرد ولی باز هم خوب و زیباست و در حرکت است و مواج . این دریا، ما را به سوی بی نهایت و تکامل می کشاند. همه در عین جلال بود لبخند مصطفی استقامت، سخاوت، مقاومتش و عشقش که حدود سی سال از آن می گذرد من در این مدت هیچ وقت سعی نکردم با خاطرات و چمران و آن روزها بجنگم و با آنها زندگی کردم.

غاده چمران اظهار داشت: من قبلا به یکی از برادران لبنانی گفتم که من هر چه به معرفت چمران فکر کردم و هر چه قلم به دستم گرفتم تا بنویسم ولی نتوانستم و احساس می کنم هر چه تا الان نوشتم نتوانسته، حق معرفت مصطفی را ادا کند و من می ترسم به این بزرگوار ظلمی کنم.
 
وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان همایش مصطفای اندیشه ها  افزود:هر کس از نقطه معرفت خود می تواند مصطفی چمران را بشناسد.

غاده چمران با تاکید برضرورت معرفی الگوهایی مانند چمران به جوانان  گفت: من جوانان  بسیاری را در لبنان و ایران می بینم اما دو روز پیش یکی از این جوان ها را دیدم که بسیار برای مصطفی اشک می ریخت جوانی که وقتی مصطفی شهید بود هنوز متولد نشده بود  و من خیلی تعجب کردم.

وی در ادامه افزود:براستی بچه ها و جوانان ما به این نمونه و الگو ها احتیاج دارند و اولین کسی که در این حوزه کم کاری کرده و مقصر است بنده هستم اما واقعا از من اصلا چیزی برنمی آید و من قاصرم.

غاده در پایان  افزود: معرفی الگوهایی که ایمان، علم، پیشرفت علمی و عشق و خلوص را به نسل جدید بیاموزد، می تواند انسان را در راه تکامل کمک کند و ارتقاء اینگونه معرفت ها زمینه ساز ظهور امام زمان(عج )است. با امید آنکه ما از کسانی باشیم که زمینه سازی ظهور را فراهم می کنند.
 


نظرات شما عزیزان:

masoud
ساعت9:10---5 مهر 1390
سلام خوبم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


«روحیه‌ی پر نشاط و دل‌های پاك دانشجویان این امید را به انسان می‌بخشد كه نه به نحو استثنا بلكه به نحو قاعده فرآورده‌ی دانشگاه جمهوری اسلامی چمران‌ها باشند.»
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 274
بازدید ماه : 270
بازدید کل : 110702
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1