موفقیت های شهید دکتر مصطفی چمران از زبان برادرش
 
خدا بود و دیگر هیچ نبود
شهید دکتر مصطفی چمران

در آن دوران ، مصطفی به سه موضوع توجه زیادی داشت : مسائل مذهبی ، موضوعات سیاسی و ورزش . شبهای جمعه که ما در خانه رادیو نداشتیم با دوچرخه به میدان ارگ تهران می رفتیم . من دوچرخه بازی می کردم و او به سخنرانی مرحوم راشد از بلندگو گوش می داد .

مصطفی خط و نقاشی زیبایی داشت . در همان دوران ، نقاشی زیبایی از حضرت علی علیه السلام کشید. مصطفی با اینکه لاغر اندام بود ، اما همواره در میدانهای ورزشی کشتی حاضر می شد .

من تمام کارنامه ها و جزوه های درسی او را ورق زده ام ، همه ی نمره هایش بیست است . آدم وقتی می بیند ، کیف می کند . وقتی جزه ها را ورق می زدم ، فکر می کردم که آنها را استاد خوشنویسی کشور ، پاکنویس کرده است .

او به کشورهای مختلف سفر کرد که از آنها می توان به مصر ، لبنان و امریکا اشاره کرد . وی با شخصیتهای مذهبی و علمی بسیاری نیز دیدار داشت . او از زندگی خودش می گوید : « من در امریکا زندگی خوشی داشتم و از همه ی آنها گذشتم و به جنوب لبنان رفتم تا در میان محرومان ، زندگی کنم . می خواستم اگر نمی توانم به این مظلومان کمکی بکنم ، لااقل در میانشان باشم ؛ مثل آنها زندگی کنم و درد و غم آنان را در قلب خود بپذیریم » .

مصطفی در آبان ماه ۱۳۵۸ به فرمان امام به وزارت دفاع منصوب شد . او و آیت الله خامنه ای ، نماینده ی امام در شورای عالی دفاع بودند . او در جبهه های جنگ ، « ستاد جنگهای نامنظم » را تشکیل داد و به سازماندهی شهر اهواز پرداخت ، تا سرانجام در دشت دهلاویه به همراه دوستانش به درجه ی شهادت رسید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


«روحیه‌ی پر نشاط و دل‌های پاك دانشجویان این امید را به انسان می‌بخشد كه نه به نحو استثنا بلكه به نحو قاعده فرآورده‌ی دانشگاه جمهوری اسلامی چمران‌ها باشند.»
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 323
بازدید ماه : 319
بازدید کل : 110751
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1