خدا بود و دیگر هیچ نبود
شهید دکتر مصطفی چمران

 در ادامه لینک مشاهده ی چکیده ی پایان نامه دکتری شهید چمران را خواهید دید. 

 

این چکیده با عنوان زیر در سایت storming media قرار گرفته است. 

 

ELECTRON BEAM IN THE COLD-CATHODE MAGNETRON

Authors: M. Chamran; CALIFORNIA UNIV BERKELEY ELECTRONICS RESEARCH LAB

 



ادامه مطلب ...


           

 در همايش «مثل چمران» در مشهد عنوان شد:

شناخت كامل دين، پررنگ ترين محور زندگي شهيد چمران است
  
 
سيدمهدي شجاعي در همايش « مثل چمران» گفت: پررنگ ترين محور زندگي شهيد چمران شناخت كامل دين است. 
به گزارش ايسنا، اين نويسنده كشورمان در اين همايش كه در تالار نور مشهد برگزار شد، با بيان اين مطلب كه «در مورد شخص چمران سه سال كار تحقيقاتي انجام داده ام» گفت: انسانهاي با ارزشي مانند ابوذر، مقداد و سلمان فارسي خيلي كم هستند اما شخص چمران از جمله كساني است كه مي توان از او الگوبرداري كرد. وي با اشاره به ويژگيهاي شخصيتي شهيد مصطفي چمران گفت: شهيد چمران گاهي وقتها دو يا سه شبانه روز نمي خوابيد و بعد از سه روز بي خوابي و خستگي 20 دقيقه خواب داشت. 
شجاعي به شهامت شهيد چمران در مقابل خطرات اشاره كرد و گفت: او دلي رئوف و مهربان در برابر خطرات داشت و اين از شگفتي هاي بزرگ تاريخ است.
 
منبع خبر : روزنامه قدس


           
سردار ويسي: شهید چمران یک شخصیت برجسته و نابغه عصر بود
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: دکتر مصطفی چمران یک شخصیت برجسته و نابغه عصر بود و ضمن اینکه یک عارف، یک رزمنده و یک معلم خوب بود، وجودش منبع برکت و رحمت برای همه بود.عبدالله ویسی افزود: شهید چمران فرمانده جنگ‌های نامنظم در دوران دفاع مقدس، دانشمندی فرزانه، معلمی فداکار، عارفی مبارز و سردار شهید اسلام بود و زندگی حماسه آفرین و پر فراز و نشیب دکتر چمران از مقاطعی بسیار گوناگون و حساس شکل گرفت، او لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و خود را وقف خدمت به خلق و جهاد در راه خدا نمود و از هیچ کس جز خدای تعالی ترس و باکی نداشت.
 


ادامه مطلب ...


           

 65) آب کارون را منحرف کرده بود توی منطقه. باتلاق شده بود چه باتلاقی. عراقی ها نمی توانستند بیایند جلو. هر بار همه که سد می زدند، یکی دوتا از بچه ها می رفتند و می فرستادندش هوا.

 
66) فکر می کردم بدنش مقاوم است که در آن هوای گرم اصلا آب نمی خورد. بعد از اذان، وقتی دیدیم چه طوری آب می خورد، فهمیدیم چه قدر تشنه بوده.
 
67) برای نماز که می ایستاد، شانه هایش را باز می کرد و سینه ش را می داد جلو. یک بار به ش گفتم "چرا سر نماز این طورمی کنی؟" گفت "وقتی نماز می خوانی مقابل ارشد ترین ذات ایستاده ای. پس باید خبردار بایستی و سینه ت صاف باشد."با خودم می خندیدم که دکتر فکر می کند خدا هم تیمسار است.
 
68) گیر کرده بودیم زیر آتش. یک آن بلند شدیم که فرار کنیم، دکتر رفت و من جا ماندم. فرصت بعدی سرم را بلند کردم، دیدم دارد به سمت من می آید و یک موشک به سمت او. خواستم داد بزنم، صدا در گلویم ماند. فکر کردم موشک نصفش کرده. خاک که نشست، دیدم کجا پرت شده. سالم بود. با هم فرار کردیم.


           
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:شهید چمران,خاطره ها,کوتاه,دوستان, :: 17:27
مسعود

 این ویژه نامه توسط سایت نوید شاهد تهیه شده است و شامل عناوین زیر می باشد:

 يك عمر مجاهدت 

 مجاهد بيدار و متعهد راه تعالي 

 دكتر را در مجموع يك فرد ممتاز ديدم

دست نوشته های دکتر چمران

و ...
 
در ادامه دیگر عناوین و لینک مشاهده ويژه نامه چريك عاشق را مشاهده خواهید کرد.



ادامه مطلب ...


           

در ادامه لینک گالری شهید چمران را مشاهده خواهید کرد که شامل موارد زیر است:

تصاویر ماندگار

فیلم

صدا

متن کتاب ها به صورت pdf



ادامه مطلب ...


           

 61) از خط که برگشتیم. مرخصی رد کردم و یک راست آمدم خانه. دل توی دلم نبود. قبل از عملیات که زنگ زده بودم، دخترم مریض بود. حالش را پرسیدم، خوب بود. زنم گفت "یک خانم عرب آمد دم در. گفت بچه را بردار برویم دکتر. دوا ها را هم خودش گرفت."

 
62) بلبل لاکردار معلوم نبود چه طور رفته آنجا. به هزار بدبختی رادیاتور را باز کردیم که سالم بیاوریمش بیرون. دکتر این پا وآن پا می کرد تا بالاخره توانست دستش را ببرد لای پره ها و بکشدش بیرون. نگهش داشت تا حالش جا بیاید. می خواند. قشنگ می خواند.
 
63) گفتم "دکتر، شما هرچی دستور می دی، هرچی سفارش می کنی، جلوی شما می گن چشم، بعد هم انگار نه انگار. هنوز تسویه ی مارو نداده ن. ستاد رفته زیر سؤال. می گن شما سلاح گم کرده ین..." همان قدر که من عصبانی بودم، او آرام بود. گفت "عزیز جان، دل خور نباش. زمانه ی نابه سامانیه. مگه نمی گفتن چمران تل زعتر را لو داده؟ حالا بذار بگن حسین مقدم هم سلاح گم کرده. دل خور نشو عزیز."
 
64) هر هفته می آمد، یا حداکثر ده روز یک بار. از اول خط سنگر به سنگر می رفت. بچه ها را بغل می کرد و می بوسید. دیگر عادت کرده بودیم.یک هفته که می گذشت، دلمان حسابی تنگ می شد.


           
چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:شهید چمران,خاطره ها,کوتاه,دوستان, :: 20:58
مسعود

 شيپور جنگ

 
نهيب مردانگي و شرف،
 
لحظه اي كه مرد را از نامرد تشخيص مي دهند
 
لحظه اي كه فداكاري و شخصيت انساني 
و آزادگي او را مي سنجند
 
من آزاده ام ؛ من از اين جهان دست شسته ام،
 
من از مرگ وحشتي ندارم،
 
و با بساطت به آغوش مرگ فرو مي روم.
 
شيپور جنگ . . .
 
 
 


           

 اولين دوره انتخابات مجلس، دكتر مصطفي چمران نماينده مردم تهران مي گفت :

 
خدايا !
 
مردم آن قدر به من محبت كرده اند و آنچنان مرا از باران لطف و محبت خود سرشار كردهاند ،كه به راستي خجلم.
 
خدايا!
 
تو به من فرصت بده تا بتوانم از عهده آن برآيم.
 


           
پنج شنبه 6 آبان 1390برچسب:شهید چمران,مجلس,نمایندگی,خدایا, :: 9:55
مسعود

 دهلاويه

 
روستايي است در غرب سوسنگرد ؛ خط مقدم رزمندگان ستاد جنگ هاي نا منظم و محل مجروحيت دكتر مصطفي چمران كه منجر به شهادت اين سردار سرافراز اسلام گرديد .
 
مدافعان دهلاويه ده روز سرسختانه در برابر دشمن مقاومت كردند تا اينكه در 24 آبان ماه 1359 توان مقاومت باقي نماند و دشمن با اشغال دهلاويه خود را به سوسنگرد رساند .
 
 
پس از آزادي سوسنگرد چند بار براي آزادي دهلاويه اقدام شد و سرانجام در تاريخ 27 شهريور ماه 1360 در عملياتي به نام آيت ا... مدني ( اولين شهيد محراب ) دهلاويه آزاد شد.
 
بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس ، براي زنده نگه داشتن ياد و خاطرهي شهيد چمران و سرداران و رزمندگان ستاد جنگ هاي نا منظم و شهداي دشت آزادگان يادماني را در اين منطقه طراحي و احداث نموده است.
 


           
پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:شهید چمران,دهلاویه,سوسنگرد, :: 22:52
مسعود
درباره وبلاگ


«روحیه‌ی پر نشاط و دل‌های پاك دانشجویان این امید را به انسان می‌بخشد كه نه به نحو استثنا بلكه به نحو قاعده فرآورده‌ی دانشگاه جمهوری اسلامی چمران‌ها باشند.»
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1